Bremen’de 30 Mayıs 2027 Pazar günü yapılacak Eyalet Meclisi seçimleri öncesinde siyasi partiler adaylarını belirlemeye devam ediyor. Halen SPD Bremen Eyalet Parlamentosu Milletvekili olarak görev yapan Recai Aytaş, Hastedt seçim bölgesinde gerçekleştirilen aday belirleme toplantısında delegelerin tamamının oyunu alarak yeniden milletvekili adayı oldu.
Delegelerin yüzde 100 desteğini almasının kendisi için büyük bir onur ve aynı zamanda önemli bir sorumluluk olduğunu ifade eden Aytaş, bugüne kadar yürüttüğü çalışmaların bu sonuçla takdir edildiğini söyledi.
Adaylığının açıklanmasının ardından bir teşekkür mesajı yayımlayan Aytaş, kendisine duyulan güvene layık olmak için çalışmalarını aynı kararlılık ve sorumluluk anlayışıyla sürdüreceğini belirtti. Aytaş mesajında, “Bu oy birliği, şimdiye kadar Bremen ve bölgemiz için yaptığımız çalışmaların önemli bir takdiridir. Bana duyulan güven için tüm delegelerimize teşekkür ediyorum. Önümüzdeki dönemde de vatandaşlarımızın sesi olmaya ve bölgemizin sorunlarının çözümü için çalışmaya devam edeceğim” ifadelerini kullandı.
Öte yandan Almanya’da son dönemde oy oranlarını artıran aşırı sağcı AfD konusunda da uyarılarda bulunan Aytaş, seçmenlerin bu konuda duyarlı olması gerektiğini söyledi. AfD’nin hızlı yükselişinden endişe duyduğunu belirten Aytaş, demokratik değerlerin korunmasının önemine dikkat çekti.
Aytaş, “Aşırı sağın güç kazanması toplumumuzun birlik ve beraberliği açısından ciddi riskler taşıyor. Vatandaşlarımızı bu konuda bilinçlendirmek ve demokratik değerlere sahip çıkmak için üzerime düşen her görevi yapmaya hazırım” dedi.
SPD’li siyasetçi, seçim sürecinde Bremen’in sosyal, ekonomik ve toplumsal sorunlarının çözümüne yönelik projelerini vatandaşlarla paylaşmaya devam edeceğini de sözlerine ekledi.